המאמרים של אורנה זכאי שפורסמו ברשת:
מן התקשורת
מן התקשורת

היתרון האנושי
רב תרבותיות - האתגר של מקומות העבודה בישראל. חודש דצמבר שהסתיים זה עתה מתאפיין בחגים ומועדים של עדות שונות והוא מהווה הזדמנות מצויינת לדון במקום העבודה כמרחב חברתי מגוון שיש לנהלו ברב מחשבה ורגישות, על מנת לענות על צרכיהם של כלל העובדים והעובדות.
פורסם באתר דבר ראשון

להפיג את הערפל בעבודה
מאמר דעה בנוגע לאופן שבו ארגונים מתמודדים עם גל פיטורין, הן בהיבט של העובדים שנותרים במערכת והן בהיבט של העובדים הנפלטים ממנה.
פורסם באתר ישראל היום

איזה מקום עבודה מתאים לכם יותר: סביבה משפחתית או אינדיבידואליסטית?
כשבאים לראיון עבודה חשוב להבין שלא מספיק רק לענות על כל דרישות התפקיד, גם האופי שלכם משפיע על הדרך שבה תשתלבו במקום החדש, והמראיין מודע לכך: האם אתם טיפוסים "חמים" שאוהבים עבודת צוות או דווקא "קרים" שמעדיפים לעבוד באופן אינדיבידואלי?
פורסם באתר mako

התעשייה המעוותת של קורות החיים
הדרישה לרצף תעסוקתי פוגעת במי שפרש זמנית מעבודה עקב משברים לא צפויים בחייו, כמו מחלה או גירושים.
פורסם באתר The Marker

איך להתמודד עם "תפוח רקוב" בחברה
רבים עם הקולגות, מתייחסים באופן פוגעני ללקוחות וגורמים לשאר העובדים לסבול מלחץ ומחרדה: העובדים שמתנהלים באופן שלילי מזיקים לחברה ומחלישים את העובדים הראויים. יש לנקוט נגדם צעדים חמורים, מבלי להתחשב בתועלת הפרטית שהם מביאים למשרד.
פורסם באתר Ynet

מנהל - כך תתמודד עם חופשות החגים
חגי תשרי מאופיינים בימי חופשה רבים, מה שהופך את השיבה לשגרה לקשה במיוחד ועלול להשפיע על העסק. כך תובילו את העובדים לנחיתה רכה לאחר ההיעדרות, אבל תשמרו על יעילות החברה גם בתקופה הלא שגרתית. מדריך.
פורסם באתר Ynet

משולחן החג לשולחן העבודה: כך תחזרו לשגרה בקלות
קבעו הפסקות צהריים כארוחות משותפות, נסו לשנות את המיקוד מהמשפחה לחברי הצוות ואל תשכחו לרשום ולתעדף משימות. היועצת הארגונית, אורנה זכאי, נותנת טיפים שיעזרו לכם להתאקלם בחזרה בעבודה, וכולנו יודעים כמה זה קשה אחרי כל החגים.
פורסם באתר mako

איך למחול לעצמנו על טעויות שעשינו במהלך הקריירה שלנו?
יום הכיפורים הוא יום שמוקדש לסליחה ולמחילה על חטאינו. לרוב העיסוק הוא בסליחה שבין אדם לבורא עולם ובין אדם לחברו. אבל מה לגבי הסליחה שלנו כלפי עצמנו? זאת ההזדמנות שלכם לעשות חשבון נפש גם בתחום הקריירה האישית – להודות בטעויות ולצמוח מהן.
פורסם באתר mako

אימהוּת, אבהוּת וקריירה: איך מצליחים לאזן בין שלושתם
האם על נשים נכפה לדאוג לבית ולמשפחה על חשבון הקריירה או שאולי הן פשוט לא יודעות לשחרר? איך גברים יכולים לדרוש מהמעסיקים להיות אבות פעילים יותר? וכיצד שיתוף פעולה בין בני הזוג יאפשר בעתיד גם שוויון בשכר? הגיע הזמן שנשים וגברים לא יתביישו להגיד שהם רוצים להיות הורים טובים ובמקביל לנהל קריירה מצליחה.
פורסם באתר mako

התרבות הארגונית מכתיבה קוד לבוש
מאמר דעה בנוגע באופן שבו אנו מתלבשים למקום העבודה כחלק מהתאמתנו לתרבות הארגונית.
פורסם באתר ישראל היום

וואטסאפ ארגוני: אתם אחראים לשמור על כבוד עובדיכם
השימוש באפליקציית הוואטסאפ לצרכי עבודה אמנם יכול להועיל ולייעל את הפעילות המשרדית אך הוא גם מטשטש את הגבול בין חיי המשרד לחיים הפרטיים. כמעסיקים - כך תדאגו שהעובדים לא ייפגעו.
פורסם באתר וואלה

זה לא אני זה אתה: מה עושים עם קולגה שפשוט הורס לך את היום?
כולנו מכירים אותם - האנשים שעובדים איתכם ואתם פשוט לא סובלים. כאלו שאתם חולמים בכל בוקר שלא יגעו למשרד, ויהיה לכם סופסוף שקט מהם. כדי שתצליחו לצאת ממעגל הייאוש, כדאי שתדעו לזהות את סוגי "העובדים המרעילים" בארגון, וגם קבלו טיפים שיעזרו לכם להתמודד איתם בשלום.
פורסם באתר mako

מה אנחנו יכולים ללמוד מהאולימפיאדה
קבלו שישה דברים שעובדים ומנהלים יכולים ללמוד מאולימפיאדת ריו 2016 שזה עתה הסתיימה.
פורסם באתר ערוץ 7

יפה שעה אחת קודם
החוק למניעת התעמרות בעבודה טוב לעובדים וגם למעסיקים. החוק למניעת התעמרות בעבודה אמור היה לעלות בקריאה ראשונה אך נדחה למועד בלתי ידוע. העיכוב בהעברתו יפגע בארגונים, ברווחיהם ובסופו של דבר גם ביכולת הצמיחה שלהם, מה שבוודאי לא יסייע למשק.
פורסם באתר דבר ראשון