right_side_white_shape
left_side_green_shape
left_side_white_shape

מי באמת צריך שגרות ניהול?

התשובה היא: כולם!

שגרות ניהול הן "ארגז הכלים" שמסייע למנהל בניהול אפקטיבי

שגרה או שגרע?

לא מעט מנהלים שמגיעים אלינו, כבר שמעו בעברם מונחים כמו "ישיבת צוות", "פגישת עבודה", "שיחת משוב" או "תהליך חניכה". המשותף לכולם? הם אינם יודעים לעשות זאת נכון!.

והבודדים שיודעים לעשות זאת באופן מובנה, לא עושים זאת בעקביות ובהתמדה.

הדבר נובע, לא אחת, מתוך אג'נדה לפיה ארגונים כיום, בעידן המודרני התחרותי, שמים יהבם על טיפוח היצירתיות, ה"ראש הגדול" ועידוד העובדים ל"חשיבה מחוץ לקופסה".

כך שהמושג "שגרה ניהולית" יכול להתפרש כהיפך הגמור!. 

שגרות ניהול = ניהול עובדים נכון

שגרה היא פעולה, התנהגות, התרחשות וכדומה החוזרת על עצמה בדרך ובזמן קבועים.

העובדה שהדברים ברורים ומאורגנים בסדר מסוים וידוע מראש, נותנת תחושת שליטה, וודאות, יציבות וביטחון.

שגרות ניהול אם כן, הן סט כלים הנתון בידי מנהלים ומסייע בניהול עובדים נכון והובלתם באופן מובנה ועקבי להשגת המטרות הארגוניות.

היתרונות ביישום שגרות ניהול בעקביות

  • יעילות בביצוע המשימות – פעולות הנעשות לפי סדר מובנה וידוע מראש הופכות פשוטות יותר לביצוע, מבוצעות במהירות וביעילות רבה יותר ומתאפיינות בפחות טעויות. 
  • תחושת וודאות – שגרה היא משהו מוכר וצפוי, מכאן שמעניקה תחושת וודאות. בחיינו האישיים והמקצועיים, אנו מרגישים בדרך כלל נינוחים יותר בסביבה אותה אנו יכולים לצפות ודווקא בסביבה שכזו, יש אפשרות הרבה יותר גבוהה שנגלה יצירתיות, ראש גדול וחשיבה מחוץ לקופסה.
  • תיאום ציפיות בין מנהל לעובד – שגרה מאפשרת לעובדים להבין מהן דרישות המנהל ומה מצופה מהם ביחס לתפקידם וביחס למשימות עליהן הם אמונים.

3 עצות ליישום שגרות ניהול

הגדירו לעצמכם את מטרת השגרה, כלומר מהי התוצאה הרצויה מקיום השגרה אם ניקח כדוגמה את שגרת שיחות משוב לעובדים (הערכת ביצועים), מטרתה להעריך את ביצועי העובד, להדריכו בהתאם ולאפשר לו להשתפר ולמקסם את התנהלותו. בסופו של דבר, שיחת המשוב חשובה להעצמתו האישית והמקצועית של העובד, לרתימתו לעשייה הארגונית/ הציוותית ולהגברת תחושת המחוברות (קישור למאמר) שלו לארגון.

התכוננו מראש בין אם מדובר בישיבת צוות ובין אם מדובר בפגישה אישית עם עובד, עליכם להיערך מראש. ההכנה יכולה לכלול עיון במסמכים רלוונטיים, סיכומי פגישות קודמות, הכנת מצגת ועוד.

התוו שיטה ומבנה – ביחס לכל שגרה ניהולית שאתם מבקשים להטמיע, עליכם להבנות את הדרך, שלב אחר שלב, בה השגרה תיושם באופן המיטבי עד להשגת המטרות שהגדרתם לעצמכם.

מרגישים שחסרים לכם הכלים לעשות זאת? התחלתם לקיים שיחות משוב וגיליתם שאין קשר בינן לבין שיפור בביצועי העובדים? מרגישים שישיבת הצוות חסרות מיקוד ומבזבזות לכם זמן יקר?

בשביל זה בדיוק אנחנו כאן!

הבחירה בהתבוננות® היא צעד משמעותי! אנו נלווה אתכם בדרך ללמידה, החלה והטמעה של "שגרות ניהול", יבטיחו שהמנהלים והעובדים שלכם יפעלו בתיאום בדרך להשגת מטרות הארגון.